Особливості сприйняття зовнішньої реклами

 proizvodstvo_reklamy

При розміщенні зовнішньої реклами виключно важливі такі параметри, як засіб реклами  та місце розміщення. Чим більше відстань, з якого чітко і безпомилково сприймається зображення, і менше швидкість руху людей в цьому місці, тим вище ефективність впливу реклами.

У переважної більшості споживачів зовнішньої реклами час зорового контакту, необхідного для прочитання тексту і перегляду зображення, не перевищує декількох секунд. Як показують дослідження, при використанні статичного зображення візуалізація рекламного звернення має бути лаконічною і помітною, містити одну ілюстрацію і не більше семи слів.

Нюанси оформлення рекламного звернення, такі як шрифти, колірна гамма, графічні та об’ємні об’єкти, візуальні, динамічні і світлові ефекти, повинні бути орієнтовані на конкретний споживчий сегмент рекламованого пропозиції. Тому стадія розробки дизайн-проекту зовнішньої реклами вимагає певного знання споживчої психології та особливостей візуального сприйняття.

Для зовнішньої реклами виключно важливі такі параметри, як точка огляду і кут зору. Точки огляду необхідно враховувати при виборі місця розташування реклами. Кращим вважається місце розміщення з максимальною кількістю точок огляду. Кут зору водія автомобіля і пішохода різні, при цьому кут зору пішохода, що йде в натовпі, і одиночного пішохода також буде різним через особливостей переміщення, а кут зору водія і пасажира буде різним через різницю їх розташування в салоні автомобіля.

Сприйняття зовнішньої реклами залежить не тільки від точки огляду і кута зору, але і від місця її розташування у навколишньому просторі. Рекламний носій сприймається не тільки сам по собі, але і з ділянкою прилеглої до нього території і навколишніми об’єктами. З цим пов’язаний один із відомих парадоксів зовнішньої реклами, який полягає в тому, що вона має одночасно і гармоніювати з оточенням, і виділятися з нього.

В процесі експериментів з вивчення візуального сприйняття було встановлено наступне:

  • привертають увагу людини, як правило, місця більш щільного скупчення елементів, що створює враження маси;
  • на перших етапах сприйняття чітко виділяються поєднання точок, що утворюють правильні геометричні фігури або їх фрагменти;
  • увага акцентується на елементах  близько розташованих  і таких, що впливають один на одного;
  • у разі переважання аморфного розміщення елементів, увага залучається в першу чергу просторово виділеними точками, наприклад відокремленими від інших невеликими проміжками;
  • з допомогою точок легко створюються динамічні і статичні композиції, при цьому перші з них ніби ведуть погляд спостерігача в напрямку передбачуваного руху.Зрозуміло, ці загальні принципи по-різному працюють в конкретних умовах. Так, сприйняття зовнішньої реклами має різну психологічну специфіку для водіїв автомобілів та пішоходів, тому реклама, спрямована на водіїв, виконується дещо інакше, ніж для пішоходів. У всіх випадках обсяг інформації на рекламних носіях повинен враховувати когнітивні можливості людини.

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *