Види реклами

Рекламу поділяють:

Advertising and brand related words in word tag cloud

  • за локацією і методом експозиції;
  • за завданням реклами;
  • за діапазоном і предметом впливу: ATL і BTL;

За завданням рекламу поділяють на такі види:

  • Сповіщувальна;
  • Агітаційна;
  • Порівняльна;
  • Така, що нагадує.

Сповіщувальна реклама – використовується для інформування клієнтів про нові товари, послуги, ідеї на ринку. Завдання – вивести товар на ринок і знайти потенційних клієнтів.
Агітаційна реклама – використовується, коли в умовах конкуренції продається товар, що володіє перевагами перед іншими товарами. Завдання – моделювання переважної потреби.
Порівняльна реклама – розглядаються основні атрибути товару в порівнянні з подібними атрибутами товарів-конкурентів.
Нагадування – такої реклами потребує товар, який завоював ринок збуту і вимагає нагадування клієнту про себе.

Види реклами за локацією і методом експозиції.

Види реклами розрізняють як за каналами її поширення, так і за її безпосередніми джерелами.

За місцем і способом розміщення існують такі види реклами:

  • Реклама в ЗМІ;
  • Зовнішня реклама;
  • Реклама на транспорті;
  • Реклама на місцях продажів;
  • Сувенірна реклама (сувенірка);
  • Друкована реклама (роздавальна поліграфія, роздатка);
  • Пряма реклама;
  • Реклама в інтернеті.

Реклама в засобах масової інформації:

  • Телевізійна реклама (рекламні програми, відеоролики, заставки);
  • Реклама на радіо (ролики в рекламних блоках, рекламні передачі, реклама по ходу радіопередач);
  • Газети інформаційні та рекламні (обласні, місцеві муніципальні, професійні);
  • Реклама в журналах (спеціальні рекламні, галузеві, економічні, і т.п.);
  • Каталоги, телефонні, галузеві довідники, бюлетені;
  • аудіовізуальні видання.

Зовнішня реклама:

  • щити з інформацією (білборди, брандмауери, сіті-формати, штендерная реклама, тривіжени);
    стовпи, тумби, кіоски, павільйони, ламбрекени, пілони, троли; перетяжки, транспаранти;
  • написи в небі (повітряні кулі, дирижаблі, транспаранти);
  • електрифіковані (або газосвітні) панно з нерухомими або рухомими написами ( “рухомий рядок”);
  • просторові конструкції для розміщення плакатів у кількох площинах;
  • вивіски магазинів;
  • реклама на світлових екранах (світлові та неонові установки);
  • лайтбокси (рекламні конструкції з підсвічуванням);
  • вітрини з товарами …

Реклама на транспорті:

  • написи на зовнішніх поверхнях транспортних засобів (дахи, борти, двері, будки, скла);
  • басорама (рекламна панель з підсвічуванням на даху автобуса);
  • друковані оголошення, що розміщуються в салонах транспортних засобів;
  • реклама на моніторах в транспорті;
  • вітрини з товарами на вокзалах, в аеропортах і в інших приміщеннях (на терміналах, станціях).

Реклама на місцях продажів:

  • рекламне оформлення торгових залів;
  • вітрини магазинів (зовнішні і внутрішні);
  • вивіски, знаки, планшети в торговому залі;
  • вітринні стікери;
  • підлогові стікери;
  • дисплеї і ТБ-монітори;
  • упаковка з нанесеними назвами і товарними знаками рекламодавця: коробки, футляри, обгортковий папір, скотч і т.п .;
  • манекени і бутафорія;
  • гірки і стелажі;
  • фірмові цінники;
  • воблери;
  • шелфтокери;
  • усна реклама через інформаційні системи рітейлу;

Друкована реклама (роздавальна поліграфія, роздатка):

  • проспекти;
  • каталоги продукції;
  • плакати;
  • листівки;
  • календарі;
  • планшети;
  • брошури;
  • візитні картки

Сувенірна реклама (сувенірка):

  • брендовані записні книжки;
  • календарі з фірмовим текстом;
  • авторучки з лого і рекламними написами;
  • фірмові значки, прапорці, кишенькові календарі; бювари рекламні;
  • папки з нанесеною рекламою;
  • лінійки, закладки для книг,
  • термометри;
  • запальнички, брелоки для ключів
  • флешки і т.п.

Пряма реклама:

  • реклама поштою (direct mail);
  • рекламні матеріали, що вручаються особисто, інформаційні листи;
  • реклама по телефону;
  • реклама за принципом “в кожні двері”;
  • безкоштовні рекламні газети, листівки, сувеніри

Реклама за допомогою проведення інших маркетингових заходів:

  • проведення заходів public relations;
  • проведення виставок;
  • оформлення вітрин, демонстрація товарів;
  • проведення конференцій, прес-конференції;
  • проведення зустрічей з покупцями;
  • надання різних послуг, знижок;
  • видача премій, подарунків, сувенірів покупцям;
  • проведення дегустацій;
  • самплінг, безкоштовна видача товарів;
  • проведення змагань, лотерей, конкурсів, ігор;
  • сенсаційні видовища, реклама на спортивних змаганнях, концертах;
  • оформлення лавок на зупинках;
  • запрошення в магазин відомих артистів, спортсменів, коментаторів.

Реклама в інтернеті – форма заочного подання в мережі інтернет інформації про товари та (або) послуги.

Сучасні види реклами.

Крім традиційних існують деякі сучасні види реклами:

  • продакт-плейсмент, спонсорство;
  • спільна реклама декількох брендів;
  • соціальна (благодійність і інші види некомерційної діяльності комерційної компанії);
  • політична (зачіпає інтереси політиків у зміцненні положення компанії в суспільстві);
  • приватні оголошення (не пов’язані з підприємницькою діяльністю – як вид соціальної реклами);